بهترین متریال برای ساخت شلف و استند

بهترین متریال برای ساخت شلف و استند چیست ؟ آیا ام دی اف بهترین گزینه برای ساخت شلف و استند است ؟ برای دریافت این سوال تا انتهای مقاله با ما همراه باشید : از زمانی که دستگاه‌های پیشرفته نجاری ، CNC ، لیزر و حکاکی به صورت گسترده وارد صنعت شدند رویه تولیدات مصنوعات چوبی و دکوراسیون به کل دستخوش تغییر شد به طوری که امروزه کمتر نجار یا دکوراتور را میتوان یافت که  از طرح‌هایی استفاده کند که نیازی به سی ان سی یا ماشین آلات پیشرفته نجاری نداشته باشد.

تا اینجا همه چیز خوب و  عالی پیش رفته  چرا که تحول بزرگی در دکوراسیون منزل ، محل کار ، هتل ها و بسیاری از فضاها به وجود آمد و چوب های برش خورده ، خراطی شده ، سی ان سی شده ، حکاکی و لیزر شده به اشکال گوناگون و در فضاهای مختلف دیده میشود و با طرح‌های چشمگیر خودنمایی می کند و از آن گذشته به آراستگی فضای منازل و سایر محیط ها کمک شایانی کرده است .

محتوای پیشنهادی: جهت آشنایی با لترون کلیک کنید.

بهترین متریال برای ساخت شلف و استند

از  مهمترین تولیدات مدنظر در این زمینه می‌توان به تولید انواع شلف ، باکس ، استند و ارگانایزر اشاره کرد و اکنون مدتی است که تولید کنندگان این محصولات به سراغ ورق pvc یا همان فومیزه رفتند به  نظر می‌رسد فومیزه با چوب و ام دی اف فرق زیادی نداشته باشند و چه با چوب و ام دی اف و چه با فومیزه میتوان شلف و استند و ارگانایزر را ساخت پس تفاوت درکجاست ؟

محصول پیشنهادی : فومیزه روکش دار

تفاوت فومیزه با ام دی اف برای ساخت شلف و استند

یکی از اصلی ترین تفاوت ها، در ضخامت ورق هاست ، تنوع ضخامت در ورق های فومیزه نسبت به چوب و ام دی اف برتری محسوسی دارد . برش و سی ان سی فومیزه نسبت به چوب و ام دی اف بسیار راحت تر است ، فومیزه سبک تر و بدون رنگ آمیزی هم برای تولید استند ، باکس ، شلف و ارگانایزر قابل استفاده است.

برتری انکارناپذیر فومیزه در صنعت تولید دکوریجات ضد آب بودن آن است که با اطمینان اجازه ورود به محیط های مرطوب مثل سرویس بهداشتی ، حمام ، استخر ، جکوزی ، سونا و محیط های این چنین را صادر کرده ، محیط هایی که اگر این سازه ها با  چوب و ام دی اف ساخته و در آن‌ها جاگذاری شوند در مدت کوتاهی می توانید شاهد مرگ زودرس و تدریجی این دکوریجات باشید.

محتوا پیشنهادی : کابینت روشویی پی وی سی

بهترین متریال برای ساخت شلف و استند

بهترین متریال برای ساخت شلف و استند چیست؟ فومیزه به راحتی رنگ آمیزی می‌شود و به همین واسطه ماندگاری لکه بر روی آن بسیار پایین است و به سادگی هر چه تمام تر تمیز می شود، استند هایی که با فومیزه ساخته می شوند این اجازه را به مصرف کننده میدهد که آن را به راحتی مونتاژ کند و در صورتی که زمانی به آن نیاز نداشت بدون آسیب دیدگی استند را جمع آوری کند و در کمترین فضا آن را جاسازی کند، یعنی ساختار منسجم و یکدست فومیزه این اجازه را به طراح محصول میدهد که مونتاژ قسمت های مختلف  توسط خود سازه بدون هیچ وسیله دیگری صورت بگیرد.

محصول پیشنهادی : فومیزه امباس

در صورتی که سازه های مشابه چوبی و ام دی اف برای محکم کاری نیاز به چسب پیچ و میخ دارند که در این صورت امکان جمع‌آوری و مونتاژ مجدد را از مصرف کننده سلب می کند. در کل می توان گفت فومیزه با خواص و ویژگی های فراوان جایگزین شایسته چوب و ام دی اف برای ساخت شلف و استند باکس و ارگانایزر است و این ادعا را محصولات جدید بازار دکوراسیون که با ورق های فومیزه  تولید میشوند تایید میکند.

 

بهترین متریال برای ساخت شلف و استند

سخن آخر

نتیجه گیری این مقاله را میتوان اینگونه نوشت :

با توجه به همه گیر شدن صنعت و محصولات پلیمری در سراسر جهان و بخصوص کشورمان بهتر است اجزای تشکیل دهنده و متریال ساخت برخی از وسایل پیرامونمان تامل بیشتری کنیم چرا که بعضی از این متریال ها مثل چوب از منابع طبیعی استخراج می شوند و همگان میدانند که این کار در درازمدت خسارات جبران ناپذیری به محیط زیست میزند، پس چه بهتر که با جایگزین کردن مواد پلیمری که 100% قابل بازیافت هستند.

علاوه بر گسترش خلاقیت و نوآوری به چرخه محیط زیست هم کمک کنیم و این در حالی است که تجربه یک دهه اخیر در صنعت نشان داده در بسیاری از موارد جایگزینی متریال های پلیمری مثل فومیزه به کارایی و طول عمر محصول هم افزوده و رضایت مصرف کننده را هم افزایش داد نمونه بارز این رضایت را می توان در صنعت دکوراسیون با تولید محصولاتی همچون شلف استند باکس و ارگانایزر به خوبی لمس کرد.