آیا از کاربرد ورق فومیزه مطلع هستید ؟

کاربرد ورق های فومیزه پی وی سی سازگار با محیط زیست و غیر سمی .این  ورق ها دوام و مقاومت بالایی در برابر شعله و مواد شیمیایی و اسیدی  دارند. برش و شکل گیری آن در هر ضخامتی بسیار آسان است. این ماده جامد سفید که به صورت پودر یا گرانول موجود است. با توجه به ویژگی های متنوع آن از جمله سبک ، بادوام ، کم هزینه و قابلیت پردازش آسان، اکنون در چندین کاربرد جایگزین مناسبی بوده است. در صنعت ساختمان جایگزین مصالح ساختمانی سنتی مانند چوب ، فلز ، بتن ، لاستیک ، سرامیک و … شده است.

کاربرد ورق فومیزه در صنعت از نظر درآمدزایی ، یکی از با ارزش ترین محصولات صنایع شیمیایی است. در سطح جهان ، بیش از 50٪ از PVC تولید شده در ساخت و ساز استفاده می شود . به عنوان یک ماده ساختمانی ، از نظر قیمت مناسب تر و مونتاژ آن آسان تر است . در سالهای اخیر ، این ورق ها در بسیاری از مناطق جایگزین مصالح ساختمانی سنتی مانند چوب ، سنگ و مواد طبیعی دیگر شده است. با وجود ادعاهایی که تولید آن بر محیط طبیعی و سلامت انسان تأثیر منفی می گذارد ، هنوز هم به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد ورق فومیزه

شرایط و ویژگی های ورق فومیزه 

  • سبک، انعطاف پذیری خوب ، دوام بسیار بالا.
  • مقاوم در برابر آتش ، آب ، حشرات ، تاب خوردن ، ترک خوردگی ، خوردگی شیمیایی ، غیر سمی.
  • عایق صدا و جذب صدا.
  • سخت ، صلب ، صاف ، براق با قدرت ضربه بالا.
  • تمیز کردن و نگهداری آسان ، می تواند به راحتی برش ، شکل داده و نصب شود.
  • سطح: نرم ، ضد خش ، قابلیت پیچ خوری بالا ، صاف ، صیقلی.
  • عقب ماندگی شعله ، خود خاموش شونده.

ورق فومیزه پی وی سی نوعی از مواد محافظ از محیط زیست ساخته شده توسط بشر است . ماده اصلی آن PVC است.  این محصول می تواند جایگزین مناسبی برای ورق چوب و ام دی اف ، فلز ، تخته کامپوزیت باشد . همچنین این یک گزینه ایده آل برای صادرات خارجی می باشد .از کاربرد ورق فومیزه به طور گسترده در صنعت دکوراسیون میتوان اشاره کرد . یکی از پرکاربردترین ورق های فومیزه ،ورق امباس شده میباشد . که تاثیر به سزایی در طراحی و صنعت دکوراسیون داخلی داشته است.

مقاله مرتبط :مقایسه ورق mdf با ورق pvc

کاربرد ورق فومیزه

پانل دیواری سه بعدی فومیزه

یک محصول دیواری هیجان انگیز است که جایگزینی چشمگیر برای پانل های دیواری تخت سنتی ارائه می دهد.پانل های دیواری سه بعدی را با نور خلاقانه ترکیب کنید و نتایج فوق العاده آن را مشاهده کنید . پانل های دیواری سه بعدی ، محصولات ایده آل دیوارپوش هستند . که به طور گسترده در دکوراسیون دیوارهای داخلی استفاده می شود . آنها راه حل های عالی برای دیوار ، سقف یا هر سطح فرسوده ، یا هر سطح مورد نیاز به پوشش هستند.

مانند اتاق نشیمن ، اتاق خواب ، اتاق آشپزخانه ، پس زمینه تلویزیون ، دیوارها و سقف های خاص در دکوراسیون خانه ؛ آرم دیوار شرکت ، اتاق جلسات ، فضای لابی ، میز پذیرایی ، دفتر ، رستوران ، کافه ها ، سینما و … . به غیر از ایجاد جلوه بصری خیره کننده برای دیوار ، پانل های دیواری سه بعدی نیز می توانند در کابین و کمد مانند درب کابینت ، سر تخت ، کمد اتاق خواب و کابینت آشپزخانه ساخته شوند .

کاربرد ورق های فومیزه در تبلیغات

یکی از بیشترین کاربرد فومیزه در تبلیغات است. امروزه این ورق ها م به عنوان محصولاتی پرکاربرد در صنعت  و ساختمان سازی از جمله کابینت روشویی شناخته شده اند . ورق های پی وی سی فومیزه در خانواده پلیمرها از پرمصرف ترین ها به حساب می آیند و  به همین بهانه در این مقاله به کاربرد فومیزه در تبلیغات می پردازیم

جایگاه فومیزه در تبلیغات شهری

تابلوهای شهری ، بیلبورد ها و تابلوهای راهنمایی رانندگی ، در گذشته از جنس فلز ساخته می شدند و در حال حاضر در برخی از نقاط همچنان از فلز استفاده می شود ، معایب استفاده فلز در این صنعت  کم کم خود را نشان داد ، مجاورت با فضای باز و در معرض باران قرار گرفتن باعث زنگ زدگی و پوسیدگی تابلوها می شود بگذریم که این روند پوسیدگی در مناطقی با آب و هوای مرطوب  و شرجی بسیار سریع تر صورت می گیرد . فومیزه با قابلیت پیچ خوری و اتصال آسان ، وزن کم و ضد آب و رطوبت بودن اصلی ترین و بهترین جایگزین برای تابلو های قدیمی و پوسیده تبلیغاتی است ، رنگ پذیری عالی و ماندگار و قابلیت چاپ مستقیم از دیگر مزایای استفاده فومیزه است که رغبت فعالان این عرصه را به خود بیشتر تر کرده است.

کاربرد فومیزه در تبلیغات

کاربرد فومیزه در صنعت تابلو سازی

همه ما با تابلوهای سردرب مغازه ها که هر روز مدل های جدید تر از آنها به بازار عرضه می شود آشنا هستیم ، تابلوهای چلنیوم یا حروف برجسته که برای نصب و اتصال این حروف ها و به اصطلاح زیرسازی آنها از ورق فومیزه استفاده میشود اما یک سوال مهم چرا برای این کار از فومیزه استفاده می شود؟ فومیزه  سبک است ، در ضخامت های مختلف به راحتی یافت میشود ،  قابلیت سوراخکاری و اتصال  پذیری خوبی دارد ،  رسانای برق نیست و به نسبت  بسیاری از متریال ها مقرون به صرفه است.

کاربرد فومیزه در تبلیغات

فومیزه  در صنعت نمایشگاهی و غرفه سازی  :

با توجه به اهمیت زیبایی غرفه سازی در صنعت نمایشگاهی استفاده از ورق های پی وی سی فومیزه بهترین پیشنهاد است چراکه با توجه به شکل پذیری و قابلیت روکش و رنگ آمیزی میتواند به خلق ایده های جدید در این صنعت کمک شایانی کند، ضمن اینکه ورق های فومیزه به دلیل  قابلیت چاپ بنر مستقیم میتوانند گزینه ایده آل برای استفاده در غرفه ، ویترین و هر آنجا که در دید عموم است باشند

کاربرد فومیزه در تبلیغات

فومیزه و استفاده در تابلوهای علائم و مشاغل

گفتیم که فومیزه قابلیت چاپ پذیری بسیار خوبی دارد و  همین قابلیت را می توان برای تبدیل فومیزه به تابلوهای علائم و تابلوهای مشاغل یک حسن تلقی کرد ، تابلوهای عناوین شغلی اکثراً در فضای باز نصب می شوند و در مجاورت باران و رطوبت هستند بنابراین ضد آب و رطوبت بودن ورق های پی وی سی فومیزه بهترین دلیل برای ترجیح آنهاست.

کاربرد فومیزه در تبلیغات

نتیجه گیری

ورق ماربل دراین مقاله راجع به کاربرد فومیزه در تبلیغات  صحبت کردیم ورود محصولات پلیمری به ویژه ورق های فومیزه به عرصه‌های مختلف بیانگر این موضوع است که جای خالی این محصول به عنوان یک نیاز اساسی مدت هاست که احساس می شده و امروز می توانیم با افتخار بگوییم این نیاز را با دانش بومی و همت متخصصان داخلی کاملا مرتفع نموده ایم و سعی و تلاش را بر آن داشتیم تا با بهینه کردن این محصول بتوانیم ورقهای فومیزه را در سایر صنعت ها به کار بگیریم و قابلیت های آن را به افراد بیشتری معرفی کنیم. جهت مشاوره و خرید کالا با مشاوران مجموعه شفیق تماس حاصل نمایید.