در این مطلب کوتاه با چند نمونه از لولا کابینت که در صنعت کابینت سازی استفاده میشود آشنا میشویم. پیش تر در مقاله دیگری در وب سایت گروه صنعتی و بازرگانی شفیق با  یکی از اصلی ترین ابزار های مکمل در کابینت سازی یعنی انواع ریل کشو و کابینت آشنا شدیم و به تمام علاقه مندان صنعت دکوراسیون و کابینت سازی پیشنهاد میشود حتما این مقاله را مطالعه کنند و در این مطلب نیز با ما همراه باشند تا با یکی دیگر از ارکان اصلی در ساخت کابینت یعنی انواع لولا آشنا شوند.

انواع لولا کابینت

لولا ها بسته به نوع و محل مصرف انواع مختلف دارند : لولاهای تخت – لولاهای چاقویی – لولاهای مخفی – لولاهای اتوبوسی – لولاهای گازور در ادامه مطلب به معرفی اجمالی این محصولات خواهیم پرداخت .

لولای تخت کابینت :

پر کاربردترین و اقتصادی ترین نوع لولا کابینت همین لولای تخت است که ساختار بسیار ساده ایی دارد، دو برگ به واسطه یک پین به یکدیگر متصل شده اند که یک برگ بر روی چهارچوب و برگ دیگر بر روی لنگه درب وصل میشود. لولای تخت آرام بند نیست و استفاده معمولی دارد. از نکات قابل اهمیت برای این لولا ابعاد آن است که اصطلاحا بصورت متری و در ابعاد گوناگون در بازار یافت میشود.

محتوا پیشنهادی : برای مشاهده و خرید ورق پی وی سی کلیک کنید.

خرید لولا تخت برای کابینت

لولای چاقویی یا محوری کابینت:

این نمونه لولا در بالا و پایین درب نصب میشود و هنگام باز و بسته کردن درب کمد و کابینت کمتر دیده میشود و بیشتر در مواردی استفاده میشود که ظرافت برای سازنده کابینت اهمیت بیشتری داشته باشد. این لولا از جنس برنج یا فولاد ضد زنگ ساخته میشود. ساختار این لولا به این ترتیب است که دوبرگ که در یک محور قرار دارند در انتها به یکدیگر متصل شده اند و به همین خاطر به آن لولای محوری نیز میگویند.

انواع لولای چاقویی

لولای چاقویی دو نوع دارد : لولای چاقویی مستقیم و لولای چاقویی افست

لولای چاقویی مستقیم بر روی درهایی که بر روی یک قاب هستند استفاده میشود و لولای چاقویی افست که بصورت حرف ال انگلیسی است برای دربهای کابینت که داخل یک قاب قرار میگیرند مورد استفاده هستند

خرید لولا محوری یا چاقویی کابینت

لولا کابینت مخفی یا لولای نامرئی :

تنها لولایی که بصورت مخفی در کابینت مورد استفاده قرار میگیرد بی آنکه دغدغه ایی بابت در معرض دید بودن آن وجود داشته باشد همین نوع لولاست که لولای نامرئی یا لولای مخفی معروف است. همانطور که گفتیم مهمترین مزیت این لولا مخفی بودن آن است، برای نصب آن تنها کافیست سوراخی به اندازه برگ لولا بر روی درب کابینت ایجاد کنید و توجه داشته باشید که با توجه به اندازه و وزن درب نوع لولا مخفی انتخاب میشود.

لولای اتوبوسی :

لولاهای اتوبوسی که عمدتا در کابینت های بالایی و کابینت آبچکان کاربرد دارد باعث شده تنوع در سبک کابینت سازی به لحاظ باز و بسته کردن درب کابینت ایجاد شود. این لولا ها بطوری عمل میکند که درب کابینت به بالا و بصورت افقی حرکت میکند. لولا های اتوبوسی در فضای کوچک به باز و بسته کردن کابینت هایی که با محدودیت فضا مواجه هستند میتواند کمک شایانی در استفاده بهینه از کابینت بکند. این لولاها بسته به تحمل وزن در ابعاد متفاوت هستند و باید توجه داشت که در هنگام خرید لولا، متناسب با کابینت انتخاب کرد.

محتوا پیشنهادی : برای آشنایی کامل با لترون کلیک کنید.

خرید و قیمت لولا اتوبوسی

لولاهای گازور :

اکنون نوبت به معرفی “یکی از پرطرفدار ترین لولاها در بازار ایران” رسیده ، لولای گازور که بدون شک در کنار لولای تخت از پرکاربرد ترین و پر فروشترین لولاهای بازار است. استفاده زیاد از این محصول در کابینت ها باعث شده  تا برخی این لولا ها را با نام لولای کابینت بشناسند. جنس این لولا از فلز است اما برای استفاده در کابینت روشویی به دلیل مجاورت با رطوبت لولاهای گازور از استیل هم ساخته میشود که با نصب بر روی کابینت روشویی ساخته شده از پی وی سی فومیزه ترکیبی ضد آب و رطوبت را به مصرف کننده ارائه میدهد. لولای گازور به دلیل وجود نوع آرام بند طرفداران فراوانی دارد،  چراکه آرام بند بودن آن باعث شده در بسیاری از کابینت ها به کار برده شود. عمر طولانی، نصب و استفاده آسان و تنوع در این محصول از دیگر مزایای رقابتی این محصول است.

انواع لولا کابینت گازور

از انواع دیگر لولاهای گازور میتوان به لولای گازور زاویه دار ، لولای گازور خرچنگی ، لولای گازور شیشه هم اشاره کرد که در بازار موجود و بسته به نوع مصرف  مورد استفاده قرار میگیرد.

کلام آخر :

بصورت اجمالی با چند مدل از لولا کابینت رایج در بین مصرف کنندگان آشنا شدیم و باید توجه داشت که معرفی تمام لولاهای موجود و مورد استفاده در بازار مسلما در این مطلب نمیگنجد و تنها سعی بر این شد که شما را با رایج ترین نوع لولا در بازار اشنا کنیم. از نکات اصلی و کلیدی خرید لولا این است که چنانچه از اطلاعات کامل درباره محصول برخوردار نیستید حتما با نجار، مجری یا فروشنده ماهر مشورت کنید که شما را از بهترین انتخاب مطلع کنند و بتوانید خریدی لذت بخش را تجربه کنید. هدف ما در بخش مقالات وب سایت گروه صنعتی و بازرگانی شفیق ارائه اطلاعات تخصصی با زبان ساده برای همگان است، جهت مطالعه سایر مطالب آموزشی صنف چوب و فومیزه به بخش مقالات در وب سایت گروه صنعتی و بازرگانی شفیق مراجعه کنید.