ورق هایگلاس

ورق های گلاس یک نوع ورق است که جنس داخلی آن از جنس ام دی اف میباشد و با روکشی پلاستیکی که به آن پلکسی گلاس میگویند پوشیده شده است. برای اینکه قیمت ورق های های گلاس بالا نرود یک طرف آن را با گلاس میپوشانند و طرف دیگر آن را با لایه ای ارزانتر. این لایه نمای براق و شفافی به ورق ما میدهد که به آن ورق های گلاس میگویند. لابد کابینت های مدرن امروزی را دیده اید که چقدر شفاف و نمای زیبایی دارند ؟ دلیل آن وجود همچین ورق هایی میباشد .

ویژگی ورق های گلاس :

  • طرفی که در ورق های های گلاس با پلکسی گلاس پوشیده شده اند ضدآب میباشد.
  • ورق های گلاس در رنگ های مختلف عرضه میشود و به دست مشتری میرسد.
  • قیمت نسبتا مناسب
کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس

مزایای ورق هایگلاس :

1-درخشندگی بالا

این ویژگی جزو  شناخته ترین مزایای ورق های های گلاس میباشد که همه مردم این ورق را با این ویژگی میشناسند.

2-مقاومت در برابر آب

بعلت وجود پلکسی گلاس باعث خاصیت ضد آب بودن شده که این ضد آب بودن ورق هایگلاس یکی از دلایلی است که ورق های گلاس نسبت به ام دی اف محبوب تر کرده است البته این مورد را باید بگوییم که تا زمانی که این ورق اسیب ندیده باشد در برابر اب دچار اسیب نمیشود .

3-طرح های متنوع و زیبا

طرح و رنگ بندی ورق های های گلاس متنوع و جذاب است ، همین ویژگی باعث شده تا در زمان طراحی داخلی و رنگ بندی به مشکل نخوریم .

4-دوام بالا

یکی از مزیت هایی که بسیار مهم و قابل اهمیت است ، همین دوام بالای ورق های گلاس میباشد . دوام بالا باعث میشود کابینت های شما که با این ورق ساخته شده است دیر به دیر نیاز به تعمیر داشته باشد و هزینه های بالایی برای شما تحمیل نکند .

5-قابلیت تعمیر و ترمیم رنگ

فرض میکنیم گوشه ای کابینت شما آسیب دیده ، اگر از کابینت های به غیر از ورق های گلاس استفاده کنید دو راه دارید یکی اینکه کابینت آسیب دیده را عوض کنید که با دیگر کابینت ها همخوانی ندارد و باعث میشود کابینت ها از ظاهر بیفتد، یا اینکه کلا همه ی کابینت ها را عوض کنید که این کار مشمول هزینه بسیار زیادی میشود .

محصول پیشنهادی : خرید فومیزه برجسته 

معایب ورق های گلاس :

1-ضد آب نبودن کامل

با تعریفی که از ورق های گلاس کردیم گفتیم که مقاومت آن نسبت به ورق های ام دی اف بیشتر است اما کامل ضد آب نیست ، یعنی اگر خیلی در معرض آب قرار بگیرد یا آنها را مدام با آب شست شو دهیم باعث میشود آب خورد ورق برود و آسیب به ورق وارد کند. بهترین کار استفاده از ورق ضد آب فومیزه است.

2-لکه شدن و خش افتادن

همانطور که در بالاتر گفته شد ورق های های گلاس بسیار شفاف میباشند که همین شفافیت باعث میشود که لکه ها بسیار نمایان باشند

3-تیز بودن لبه های ورق

در همه ی ورق ها تیز بودن لبه ها مشاهده میشود ولی در ورق های های گلاس این مورد بیشتر از بقیه ورق ها میباشد ، دلیل آن هم این است که ورق های هایگلاس را سمباده نمیزنند .

4-شفافیت یک طرفه

گفتیم که برای ارزان تر شدن قیمت ورق ها یک طرف آن را پلکسی گلاس میزنند به همین دلیل یک طرف آن شفاف میباشد.
یعنی شما اگر میخواهید دو طرف کمد یا کابینت تان شفاف باشد باید ورق ها را پشت به پشت هم بچسبانید که قطر زیادی پیدا میکنند که باعث تحمیل هزینه بیشتر و زشت شدن ظاهر کار میشود .

ابعاد ورق هایگلاس :

ابعاد ورق ها نیز به صورت استاندارد می باشد که با توجه به نیاز مشتری در ابعاد مورد نظر نیز نیز میتوان برش زد. ورق های های گلاس نسبت به ورق های ام دی اف سایز های کوچک تری دارد اما به طور کلی ورق هایگلاس در دو ابعاد 120 * 240 و 120 * 280 عرضه میشود.

قیمت ورق های های گلاس :

ورق های هایگلاس نیز مانند دیگر اجناس دارای قیمت های متفاوتی میباشد این قیمت ها میتواند با توجه به اسم برند ، کیفیت ورق ، شرکت تولید کننده ، ابعاد و…. بستگی دارد .

هایگلاس رنگی برای کابینت

کدام نوع روکش هایگلاس در ایران پر کاربردتر است؟

پر کاربرد ترین هایگلاس، در ایران نوع ترک است که شاید مهم ترین دلیلش تنوع تولیدات ترکیه و استفاده از مواد با کیفیت برای ساخت ورق‌های هایگلاس است. البته در بین تولیدکنندگان ایرانی، چند شرکت وجود دارند که روکش هایگلاس ایرانی بسیار با کیفیتی را تولید می‌کنند. از طرفی برخی از ام دی اف‌های ایرانی ، روکش هایگلاس کره ای دارند که باعث افزایش کیفیت محصول نهایی میشود.

محصول پیشنهادی : جهت خرید فومیزه روکشدار کلیک کنید.