کابینت کلاسیک و مدرن با هم چه فرقی دارند ؟

در این مقاله به بررسی کامل مقایسه کابینت کلاسیک و کابینت مدرن میپردازیم : یکی از عوامل زیبایی در آشپزخانه ها کابینت ها هستند،پس مهم است که کابینت ها مطابق با سلیقه و دکوراسیون انجام شود پس ابتدا سبک دکوراسیون منزل خود را مشخص کنید

کابینت مدرن

امروزه تعداد زیادی از افراد به ساده گرایی روی آورده اند که اصطلاحا به این نوع کابینت ها، کابینت های مدرن میگویند. ست کردن با این نوع کابینت ها بدلیل ساده و بدون نقش و نگار بودن کار آسانی است همچنین قیمت مناسبی نیز دارد که به همین دلیل باعث استقبال بسیاری از افراد شده است. ولی دراین مدل باید به نکته ی مهمی دقت کنید که برای جلوگیری از یکنواخت شدن محیط از اکسسوری ها ، قاب عکس و مجسمه و… استفاده کنید. از ویژگی های کابینت مدرن به طور خلاصه میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سطح صاف و ساده
  • عدم وجود اشکال هندسی پیچیده
  • تزئینات در حداقل حد ممکن
  • سادگی در طرح درب‌کابینت
  • عدم وجود تاج‌ها و ستون‌های منبت کاری شده

لینک مفید »: روشویی پی وی سی

کابینت کلاسیک

بر خلاف کابینت های مدرن، کابینت های کلاسیک طراحی های شلوغ، سنتی یا سلطنتی دارد که دیگر نیازی به اکسسوری ندارد پس اگر از این نوع کابینت استفاده میکنید پیشنهاد ما این است که دیگر لوازم را ساده تر انتخاب کنید چرا که شلوغی بیش از حد باعث احساس بهم ریختگی به افراد القا میکند.

مقایسه ی کابینت کلاسیک و مدرن

به تصویر زیر دقت کنید : تصویر سمت چپ در عین سادگی یک کابینت مدرن و دیگری که دارای ستون و درب های منبت کاری شده است کابینت های کلاسیک هستند

مقایسه کابینت کلاسیک و کابینت مدرن

کابینت مدرن به دلیل سادگی در هر نوع خانه اس قابل اجرا هستند اما پیشنهاد میکنیم متناسب با سبک دیگر دکوراسیون خود آشپزخانه هم طراحی کنید مثلا اگر مبلمان سلطنتی دارید بهتر است آشپزخانه هم متناسب با ان سبک کلاسیک طراحی کنید. امااا اگر آشپزخانه نقلی دارید بهترین انتخاب برای شما کابینت های مدرن است.

لینک مفید : فومیزه امباس 

معایب کابینت مدرن

گاها اگر حساسیت در برابر حرارت، رطوبت، اشیا تیز و … را از معایب کابینت مدرن بهتون گفتند قابل قبول نیست چرا که مدرن بودن فقط یک سبک از ساخت کابینت است و میتوان با متریال های مختلفی ساخت.مثلا کابینت ممبران در مقابل حرارت حساس است پس اصلا کاری به سبک کابینت ندارد. بهتر است بگوییم این نوع سبک کابینت عیب خاصی ندارد و اگر هم باشد مربوط به سلیقه افراد است زیرا بعصی از افراد سبک ساده این نوع کابینت ها رو نمیپسندند. اگر برای شما سوال است متریال چیست ؟ کلیک کنید.

مزایای کابینت مدرن

بر خلاف معایب کابینت مدرن میتوان به مزایای آن اشاره کرد :

  1. قیمت مناسب : هزینه‌ی طراحی و ساخت این مدل از کابینت‌های کلاسیک کمتره.
  2. تنوع در رنگ : هیچ محدودیتی برای رنگ این سبک کابینت وجود نداره
  3. استفاده‌ی بهینه از فضا : به دلیل طراحی ساده به راحتی میتونی از تمام فضا استفاده کرد.
  4. عدم محدودیت به فضا : کابینت مدرن رو به راحتی میتوان در آشپزخانه‌های کوچک و بزرگ اجرا کرد.

متریال کابینت مدرن

سبک هر کابینت مربوط به مدل ظاهری کابینت و متریال مربوط به جنس کابینت است. کابینت های مدرن رو میشه با هر متریالی اجرا کرد، اما معمولاً کابینت مدرن با یکی از متریال‌های زیر اجرا میشه:

  • ورق ام دی اف روکش ملامینه (یا اصطلاحاً همون کابینت MDF)
  • هایگلاس
  • ورق فومیزه
  • پلی گلس و لمی گلس

مخصوصا فومیزه هم از نظر هزینه مقرون به صرفه هست و هم از نظر طراحی ساده هست که به راحتی میتوان با سبک آپشزخانه هماهنگ کرد.

قیمت کابینت مدرن

بخاطر طراحی ساده این سبک کابینت معمولاً هزینه‌ی کمتری نسبت به سبک کلاسیک دارد. اما باز هم قیمت کابینت مدرن با توجه به نوع متریال کابینت یا کابینت روشویی بستگی دارد.

رنگ‌های کابینت مدرن

تنوع رنگ در کابینت های مدرن میتواند انتخاب شما را آسان تر کند یعنی از رنگ های ملایم تا رنگ های جیغ قابل اجرا هستند.

نمونه کارهای کابینت مدرن

ویژگی‌های کابینت آشپزخانه کلاسیک

قرینه‌سازی در همه بخش‌های کابینت طرح‌ها و مدل‌های باستانی و سنتی

  • هود درون کاور و قابل مشاهده نیست
  • مناسب برای آشپزخانه های بزرگ
  • معمولا از رنگ های کلاسیک استفاده میشود

قیمت کابینت کلاسیک

در این نوع کابینت هم نوع متریال استفاده شده در قیمت آن تاثیر گذار اسن اما اگر هر دو رو مثلا با فومیزه در نظر بگیریم کابینت کلاسیک نسبت به کابینت مدرن گران است چرا که ساخت و نصب آن دشوار تر است برای طراحی یک سری ریزه کاری ها لازم است. که از میان کابینت های کلاسیک گران ترین نوع آن ابینت کلاسیک چوبی است که طرح های آن دست ساز است بعد از آن کابینت های روکش چوبی و رنگ پولیشی است.

نکات مهم در خرید، نصب و نگهداری کابینت کلاسیک

  • اگر آشپزخانه ی کوچک دارید بهتر است از نقش های بزرگ استفاده کنید.
  • اگر آشپزخانه شما کوچک است کابینت های با رنگ روشن انتخاب کنید.
  • مراقب هجوم حشرات به کابینت ها باشید برای این کار هر سه ماه یک بار فضای درونی و زیرین کابینت را تمیز کنید
  • داخل کابینت را بیش از حد پر نکنید اینگونه کابینت دفرمه میشود
  • از قرار دادن اجسام تیز در کابینت خودداری کنید چرا که ممکن است باعث خراش بر روی درب کابینت شود.

نمونه کار کابینت های کلاسیک

سخن آخر

در این مقاله با دو سبک کلاسیک و مدرن آشنا شدیدو مقایسه ی کابینت مدرن و کلاسیک بررسی شد  نمونه های نئوکلاسیک، ممبران، تمام چوب ، روکش چوبی، ام دی اف و کابینت رومی از کابینت کلاسیک می باشند. با توجه به نوع سبک دکوراسیون خود ، ابعاد اشپزخانه ، و هزینه ی مد نظر گرفته میتوانید سبک کابینت را انتخاب کنید.