ترمیم ورق ام دی اف

برای ترمیم ورق ام دی اف اگر رطوبت به بخش های پایینی ورق ام دی اف نرسیده باشد بهترین زمان برای ترمیم است که بتوانیم بخش های خراب شده را اصلاح کنیم. برای این کار آسیب دیدگی نباید شدید باشد و همچنین نباید از این آسیب دیدگی از رطوبت بالا و خیس شدن باشدو اینکه لازم است هر زمانی متوجه این آسیب دیدگی شدید نسبت به ترمیم آن اقدام کنید.زیرا این ترمیم ام دی اف در شرایطی است که آسیب دیدگی فقط در حد روکش باشد و به مواد میانی آن نفوذ پیدا نکرده باشد.

ترمیم ورق ام دی اف آسیب دیده بجز علت رطوبت

روکش ام دی اف یک لایه ای معمولا به ضخامت 1 میلیمتر و گاها کمتر است که همین روکش یک عامل موثر در قیمت آن است زیرا برای کیفیت نقش مهمی دارد بدین گونه که هرچه این ضخامت بیشتر باشد هنگام تولید و برش کمتر دچار آسیب هایی مثل پریدگی روکش میشوند. پس هنگام خرید ام دی اف به این نکته توجه کنید. گاها شنیده اید ام دی اف ضد آب است ولی باید بگوییم روکش ام دی اف بطور کامل در برابر رطوبت مقاوم است به شرط آنکه رطوبت زیاد از لبه های قطعه که نوار pvc قرار گرفته به مغز اصلی نفوذ نکند.

محصول پیشنهادی : کابینت روشویی

ترمیم ام دی اف با آسیب عمیق

مثل زمانی که خودرو خط و خش ریزی دارد میتوان آسیب های کم را با پولیش ام دی اف جبران کرد که با پارچه و پولیش این کار قابل انجام است و امااااا ! در مواردی که آسیب دیدگی عمیق باید از بتونه استفاده کرد بتونه را باید متناسب با رنگ روکش ام دی اف از بازار تهیه کرد. بتونه را بر روی قسمت آسیب دیده کشیده یک ساعت برای خشک شدن و جذب مواد زمان داد.

چند روش ساده و کم هزینه برای تعمیر کابینت ام دی اف شکسته

ترمیم ام دی اف با پولکی‌

برای پوشاندن جای پیچ‌ ها در نمای کار معمولا کابینت سازان از پولکی‌ های همرنگ با کابینت استفاده می کنند. پس اگر سوراخ شدگی کابینت شما هم کوچک است از این پولکی ها میتوانید استفاده کنید و کابینت را با کمترین هزینه ترمیم کنید.

ترمیم ام دی اف با پولکی‌

ترمیم ام دی اف با بتونه چوب

برای آسیب دیدیگی های کوچک استفاده از برچسب های پولکی کاربرد داشت ولی برای آسیب های بزرگ و یا اگر آسیب داخل یونیت باشد استفاده از برچسب ممکن نیست. بتونه در رنگ های مختلف در بازار موجود است سوراخ‌ های ایجاد شده را به ‌وسیله آن ها بپوشانید سپس روی بتونه را مقداری سمباده بکشید تا در یک سطح با ورق کابینت شما شده و همپوشانی لازم را در آن ایجاد نماید.

ترمیم ام دی اف با بتونه‌
رفع خراش ام دی اف با سس مایونز

مقداری از سس مایونز را بر روی سطح بکشید و دو روز اجازه دهید روی آن سطح بماند. سس باعث تورم سطح می‌شود و خراش را می‌پوشاند بعد از محو شدن خراش می‌توانید اضافات سس را پاک کرد.

ترمیم ام دی اف با چسب چوب

چسب چوب های بی رنگ می تواند یک گزینه کاربردی و کم هزینه برای تعمیرات باشد. به عنوان مثال دو تکه از یک درب کابینت دچار شکستگی شده بادش، ابتدا آن را باز کرده سپس باید به هر دو قطعه به مقدار مورد نیاز چسب چوب بزنید و آن ها را برای مدت چند ساعت تحت فشار قرار دهید تا محکم به هم بچسبند. و از طرفی از چسب چوب های بی رنگ برای پر کردن سوراخ های ریز نیز میتوان استفاده کرد که بعد از خشک شدن بی رنگ میشود.

ترمیم ام دی اف با چسب چوب ‌
رفع خراش ام دی اف با واکس کفش

اگر واکس شما هم رنگ چوب است از واکس رنگی در غیر این صورت از واکس بی رنگ استفاده کنید اکثر فروشگاه های لوازم چوبی فروش از این روش برای از بین بردن خش ها بر روی وسایلی که حین حمل و نقل به فروشگاه ایجاد شده استفاده می‌کنند.

ترمیم کابینت ام دی اف باد کرده

ممکن است با در هم جواری کابینت در رطوبت یا آب دچار باد کردن شده باشد که کابینت هایی که از ام دی اف با کیفیت ساخته می شوند معمولا از این مورد مصون می مانند اگر خرابی سطحی باشد می ‌توان با سنباده قسمت‌ های آسیب دیده را برداشت و با بتونه و رنگ سطح را دوباره ترمیم کرد، ولی در هر صورت برخی از ام دی اف ها در صورتی که طولانی مدت در معرض رطوبت قرار بگیرند دچار باد شدگی شدید میشوند که در مورد بادکردگی کابینت باید توجه کنید که هر چقدر از زمان بادکردگی بیشتر بگذرد لایه های زیرین را نیز بیشتر درگیر رطوبت خواهد کرد پس در اولین فرصت نسبت به تعمیر و تعویض ورقه های باد کرده اقدام کنید.

ترمیم ام دی اف کابینت باد کرده ‌
مراحل ترمیم ام دی اف سوخته

اگر لک سوختگی روی ام دی اف وجود دارد برای ترمیم و از بین بردن آن ابتدا قسمت آسیب دیده را با استفاده از وسیله ای تیز مانند کاردک جدا کرده، و قسمت خالی شده را با بتونه پر کنید. بتونه گیری پروسه مهمی است بتونه گیری گاهی به وسیله بتونه حرارتی انجام می شود و برای انجام آن به وسایلی مانند لیسه، رنده آشپزخانه، پودرهای مخصوص رنگی، صابون، پارافین و غیره نیاز است.

محصول پیشنهادی : امباس

نحوه ی تمیز کردن کابینت چوبی

برای تمیز کردن کابینت چوبی میتوان یک لیوان آب و یک لیوان سرکه یا یک مقداری شوینده ملایم مانند مایع ظرفشویی سرکه را با هم ترکیب کرده و به صورت روزانه استفاده کنید. اگر کابینت مدت زیادی است تمیز نشده و چربی انباشه شده از شوینده های روغنی استفاده کنید برای اینکه عمر کابینت ها بیشتر باشد موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم:

  • از انواع پولیش و واکس برای درب کابینت ها استفاده کنید. این واکس ها انواع مختلفی دارند و می توانید نوع دلخواه خود را انتخاب کنید.
  • به طور منظم کابینت ها و داخل کابینت ها را تمیز کنید.
  • بعد از مرطوب شدن کابینت سریعا آن را خشک کنید.
  • پس از هربار پخت و پز کابینت ها را دستمال بکشید.

سخن پایانی

همانطور که در بالا خواندید برای ترمیم کابینت روش های وجود دارد ولی بهتر است متریال را برای کابینت یا کابینت های روشویی انتخاب کنیو مانند ورق فومیزه یا ورق پی وی سی استفاده کنید که علاوه خاصیت ضد آب بودن ، مقاوم در برابر ضربه ، ضد حشرات ، دوست دار محیط زیست و قابلیت بازیافت و… می باشد.