نوار لبه چسبانی پی وی سی و علت استفاده از آن

خرید نوار پی وی سی چه کاربردی دارد؟ قیمت نوار پی وی سی چقدر است و آیا صرفه دارد ؟ اگر بخواهیم نوار لبه چسبانی پی وی سی را در یک جمله کوتاه معرفی کنیم بهتر است بگوییم یک نوار صاف و یکدستِ تولید شده از پلاستیک فشرده است که بسیار مقاوم است و در عین مقاوم بودن انعطاف پذیری فوق العاده ایی دارد که هماهنگ با کد های روکش ام دی اف نئوپان و پی وی سی تولید میشود که اصلی ترین علت استفاده آن پوشش نواحی برش خورده و نا هماهنگ به لحاظ ظاهری در ورق و قطعه کار است. در ادامه بیشتر با نوار لبه پی وی سی آشنا خواهیم شد، تا انتهای این مطلب با ماه همراه باشید .

پیدایش نوار لبه چسبانی پی وی سی

در سالهای قبل برای ساخت و ساز در منازل و اماکن از چوب طبیعی استفاده میشد. بتونه و رنگ به عنوان  اصلی ترین پوشش دهنده سطوح و محل برش و زیبا سازی استفاده میشد. با گذشت زمان و ورود محصولاتی مثل ام دی اف ، نئوپان و ورق پی وی سی تمایل در به کارگیری این متریال ها بیشتر شد اما اصولا ام دی اف و نئوپان اینگونه است که پس از برش خوردن در همان ناحیه به لحاظ ظاهری تغیر محسوسی ایجاد میشود که خوشایند هیچکش نیست و این سطح باید یکدست با روکش و سایر نواحی باشد به همین جهت وجود نوار پی وی سی برای لبه چسبانی به عنوان یک نیاز مبرم شدیدا احساس میشود به همین سبب به سرعت نوار لبه چسبانی پی وی سی به عنوان مکمل کاربردی در صنعت چوب و پی وی سی جایگاه خود را پیدا کرد.

 انواع نوار لبه چسبانی :

تا اینجا  به معرفی و کاربرد های نوار پی وی سی پرداختیم و با توجه به گستردگی مصرف از تنوع و قابلیت های این محصول گفتیم ، اکنون نگاهی  داریم به انواع نوار لبه چسبانی پی وی سی :

  • نوار لبه چسبانی چوب
  • نوار لبه چسبانی اکریلیک
  • نوار لبه چسبانی ملامین
  • petنوار لبه چسبان
  • pmmaنوار لبه چسبانی
  • ppنوار لبه چسبانی
  • absنوار لبه چسبانی
  • نوار لبه چسبانی پی وی سی

واضح است که هر کدام از این نوار ها بسته به نوع مصرف انتخاب میشود و با توجه به همین مساله بهترین نوار لبه چسبانی از طریق مجری دکوراسیون انتخاب میشود  .

5 علت استفاده از نوار لبه چسبانی پی وی سی

اگر چه نوار لبه چسبانی از قدمت آنچنانی برخوردار نیست و به عنوان پدیده ایی نو به آن نگاه میشود اما در همین مدت زمان کوتاه توانسته تحول بزرگی در زیبایی و استحکام محصولات چوبی و پی وی سی ایجاد کند . همانطور که گفتیم که مصنوعات چوبی مثل ام دی اف، بعد از برش به دلیل نداشتن سطح یکدست با روکش یا رنگ تفاوت چشم گیری را در ورق برش خورده ایجاد میکند. اما به چند علت از نوار لبه پی وی سی در ام دی اف، نئوپان و پی وی سی استفاده میکنیم :

  1. پوشاندن سطوح ناهماهنگ و هموار
  2. بهره گیری بیشتر از ورق های ام دی اف نئوپان و پی وی سی
  3. طول عمر بیشتر در حین مصرف
  4. پیشگیری از نفوذ حشرات مثل موریانه به بافت ام دی اف و نئوپان، نکته حائز اهمیت درباره ورق های پی وی سی این است که این محصول کاملا مقاوم دربرابر حشرات به ویژه موریانه است.
  5. مقاوم سازی در برابر شرایط محیطی مثل آب و رطوبت است. البته باید گفت که پی وی سی فومیزه در برابر این مساله هم مثل مورد قبل مقاوم و کاملا ضد آب و رطوبت است

ابعاد نوار لبه چسبانی پی وی سی :

ضخامت های نوار لبه چسبانی پی وی سی بصورت رایج در بازار با ضخامت های یک و دو میلی متر تولید میشود اما در عرض تنوع فراوانی دارند و با عرض های : 19-20-21-22-23-25-35-40-52-54 میلی متر تولید و عرضه میشود.

رول های نوار پی وی سی هم به این ترتیب است که نوار لبه چسبانی پی وی سی با ضخامت یک میلی متر با طول 200 متر و رول نوار لبه چسبانی پی وی سی با ضخامت دو میلی متر در طول 100 متر در اختیار مصرف کنندگان گذاشته میشود.

محصول پیشنهادی : صفحه کابینت پی وی سی

تاثیر ضخامت بر کیفیت نوار لبه :

اکنون شاید این سوال به وجود آمد، که همانطور که نوار لبه چسبانی پی وی سی در ضخامت متفاوت است آیا در کیفیت هم تفاوتی دارند یا کیفیت نوار یک و دومیلی متر تفاوتی دارند؟ جواب منفی است. متریال مصرفی که مستقیما به کیفیت مرتبط است در کیفیت دخل و تصرفی ندارد و به جرات میتوان گفت در هر دو دو ضخامت کیفیت یکسان را شاهد هستیم و تنها تفاوت در انتخاب صرفا همان ضخامت است.

محتوا پیشنهادی : متریال چیست ؟

ویژگی های مهم و تاثیر گذار نوار لبه چسبانی پی وی سی :

اگر بخواهیم ویژگی های نوار لبه چسبانی پی وی سی را نام ببریم در چند ویژگی شاخص و بصورت خلاصه میتوانیم به مقاومت بالا ، انجام لبه چسبانی بدون بو یا هر عامل زیان آور دیگر ، استفاده آسان نسبت به نمونه های پشت چسب دار، قیمت مقرون بصرفه نوار لبه چسبانی پی وی سی، تنوع بالا، قابلیت انعطاف پذیری این محصول اشاره کنیم که همین عامل باعث شده دامنه مصرف آن به عنوان مکمل در صنعت چوب و پی وی سی محبوبیت بالایی داشته باشد.

کاربرد نوار لبه چسبانی پی وی سی :

اما اگر بصورت مفصل بخواهیم کاربرد نوار لبه را بررسی کنیم بهتر است بگوییم که نوار های لبه چسبانی پی وی سی در هر سازه ام دی اف و نئوپان کاربرد دارد و به استناد همین موضوع میتوانیم به گسترده بودن دامنه مصرف این محصول اشاره کنیم در چهار چوب محصولات پی وی سی فومیزه هم باید به این مسئله باید اشاره کرد که محصولاتی مثل کابینت روشویی پی وی سی،کابینت آشپزخانه ، شلف سازی و سازه های دیگر دکوراسیونی که ورق های پی وی سی در به کار گرفته شده نوار های لبه چسبانی پی وی سی کار برد فراوانی دارند.

تقریبا در تمام تولیدات پی وی سی این نوار ها مکمل اصلی در زیبا سازی و هموار کردن سطوح برش خورده هستند. البته دایره مصرف این مکلِ کاربردی فراتر هم رفته است و گاها در محصولاتی که با چوب طبیعی ساخته میشود هم کاربرد دارد چراکه تنوع بالا باعث شده تا در چوب طبیعی هم سازگاری داشته باشد.

کلام آخر :

در این مطلب نگاهی کوتاه داشتیم به نوار لبه چسبانی پی وی سی، مکمل کاربردی که به سرعت خود را در صنعت چوب و پی وی سی و دکوراسیون باز کرد و جایگاه ویژه ایی برای خود دست و پا کرد و به جرات میتوان گفت یک محصول جدانشدنی از صنف چوب و دکوراسیون و پی وی سی است و تقریبا نمیتوان شخصی را یافت که از این محصول استفاده نکند.

در حال حاضر این محصول در گرید های کیفی مختلف در کشور عرضه میشود و هر شخصی با توجه به  نوع استفاده نوار لبه چسبانی پی وی سی را تهیه میکند، سعی کردیم تا در این مطلب کوتاه شما را با این محصول بیش از پیش آشنا کنیم، شما عزیزان میتوانید با مراجعه به بخش مقالات در سایت گروه صنعتی و بازرگانی شفیق از مقالات بیشتری در حوزه صنف چوب و فومیزه و دکوراسیون دیدن فرمایید.