آشنایی با انواع سقف کاذب

در این مقاله قصد داریم در مورد آشنایی با انواع سقف کاذب ، انواع سقف کاذب ، تایل سقفی صحبت کنیم : همه ما اسم سقف کاذب یا تایل سقفی را شنیده ایم و در فضاهایی که لوله و اتصالات ، کابل برق و تجهیزات روشنایی و یا کانال کولر قرار دارد به دفعات این سقف ها را برای پوشاندن این تجهیزات مشاهده کرده ایم . قیمت سقف کاذب

انواع سقف کاذب

انواع سقف کاذب را می توانیم به سقف کشسان ، آسمان مجازی ، سقف کاذب پی وی سی ، کناف ، تایل سقفی گچی و  پی وی سی دسته بندی کنیم . که در ادامه مطلب به معرفی آن ها میپردازیم.

سقف کشسان :

سقف های کشسان از جمله مدرن ترین نوع پوشش های سقفی هستند که از نوعی پارچه با جنس پی وی سی ساخته شده و با گرمادهی قابلیت کشسانی پیدا می کنند و می توان آن را بر روی پروفیل های مدنظر بر روی سقف متصل کرد. این سقف ها قابلیت نور پردازی دارند که پس از این کار زیبایی خیره کننده ایی پیدا میکنند که البته این زیبایی بزرگترین مزیت آنها به شمار می رود.

شقف کشسانی

آسمان مجازی :

سقف آسمان مجازی از صفحات پلی گلاس تشکیل شده که با چاپ بر روی این صفحات و سپس با نورپردازی میتوان جلوه واقعی‌تری به آن داد ، در این نوع از سقف ها محدودیت ابعاد و اندازه وجود  ندارد و با قرارگیری این صفحات کنار یکدیگر می توان یک طرح بزرگ را تکمیل کرد .

سقف آسمان مجازی

سقف کاذب پنل های پی وی سی :

پنل های پی وی سی  با طول ۶ متر در ضخامت های ۷ و ۸ میلیمتر تولید می شود ، جنس آنها از پی وی سی است و با سازه های مخصوص متصل می شوند ، مهمترین ویژگی های این پنل ها مقرون به صرفه بودن ، نصب سریع و آسان ، ضد آب و ضد قارچ و باکتری بودن ، تنوع در طرح و رنگ است .

سقف پی وی سی

کناف :

کناف یکی از انواع سقف های کاذب است که در چند سال اخیر در بازار ساخت و ساز  ایران رواج زیادی پیدا کرده است .کناف صفحات نازک گچیست که زیر وروی آن با کاغذ پوشانده شده که برای پوشاندن سقف یا سطوحی است که قصد کاور کردن آن را داریم .

این سطوح قابلیت نورپردازی در پشت صفحه را ندارد و فقط می توان لامپ یا هر وسیله روشنایی دیگر را در آن جا سازی کرد از مزیت‌های این پوشش می‌توان به اجرای سریع و رنگ آمیزی آسان اشاره کرد ، بزرگترین عیب کناف آسیب‌پذیری در مقابل آب است.

تایل سقفی گچی :

تایل سقفی گچی صفحاتی هستند که  در ابعاد ۶۰ *۶۰ تولید و عرضه می‌شود به طور کلی تولید این محصول به دو نوع ساده و سوراخ دار انجام می گیرد که ساده آن بدون خاصیت عایق صوت و نوع سوراخ‌دار آن قابلیت عایق صوت را دارد  عیب بزرگ این محصول آسیب پذیر بودن در مقابل آب و رطوبت و عدم نورپردازی از پشت صفحه است البته در برخی تایل های گچی با گذاشتن روکش آلومینیوم یا پی وی سی تا حدودی به طول عمر این محصول در مقابل آب و رطوبت کمک کرده اند. عدم تنوع طرح و رنگ هم از دیگر معایب این محصول به شمار می آید.

تایل سقفی پی وی سی( فومیزه ) :

تایل سقفی پی وی سی سازه هایی هستند  از جنس فومیزه که در ابعاد ۵۰ *۵۰ و ۶۰ *۶۰ تولید می شوند، مهمترین ویژگی این تایل ها تنوع بی نهایت در طرح آن است و به دفعات هم مشاهده شده که برای استفاده در فضاهای خاص ابعاد این تایل ها به ابعاد دلخواه تغییر می کند با توجه به اینکه ورق های فومیزه به راحتی سی ان سی میشوند و طرح دلخواه در آن پدیدار می گردد تنوع بسیار بالای این محصول را می توانیم جزء یکی از شاخص های این محصول عنوان کنیم .

این تایل ها در برابر آب و رطوبت و قارچ و باکتری کاملا مقاوم هستند و از این بابت اطمینان خاطر را برای مصرف کننده به ارمغان می آورند، فومیزه به خاطر رنگ پذیر بودن این قابلیت را هم به تایل های سقفی پی وی سی  افزوده رنگ پذیری این محصول نکته دیگر حائز اهمیت است  .

تنوع ضخامت برای استفاده در موارد مختلف این تایل ها نکته بعدی است که می بایست به آن اشاره کرد و به دلیل اینکه فومیزه در ضخامت های متنوع تولید و عرضه می شود می توان گفت با توجه به مکان مورد نظر جهت مصرف میتوان ضخامت تایل را انتخاب کرد ،لازم به ذکر است اکثر تایل های پی وی سی در ضخامت های ۸ میلیمتر تولید می شود  .

تایل های پی وی سی قابلیت نورپردازی را هم دارند و به همین سبب مورد اقبال خوبی قرار گرفته اند  ، نکته بعدی که به مزیت های تایل سقفی  پی وی سی اشاره دارد استفاده از ورق های فومیزه روکش دار است که با توجه به طرح روکش آن می توانید شاهد تایل سقفی متفاوت باشید که البته این نکته برای اشخاصی اهمیت  دوچندان پیدا می‌کند که می خواهند رنگ و طرح تایل سقفی خود را با طرح کاغذ دیواری یا کابینت ست کنند . دسترسی به فضای پشت تایل سقفی پی وی سی ساده است و با برداشتن یک یا دو عدد ازتایلها دسترسی به تاسیسات ، اتصالات ، کابل برق و یا هر چیز دیگری که در پشت سقف کاذب قرار دارد ممکن است .

در این مطلب با انواع سقف کاذب آشنا شدیم و به این نکته پی بردیم که  هر کدام از این سقف ها با توجه به کار بردشان جایگاه متفاوتی را در  اجرای دکوراسیون دارند ،  اگر قصد اجرای سقف کاذب را دارید باید اول از همه معایب و محاسن انواع سقف ها در نظر بگیرید سپس مزیت های مالی و مقرون به صرفه بودن آن را در نظر بگیرید، زیبایی و تنوع طرح و رنگ هم دیگر آیتمیست که بسیار حائز اهمیت است . امیدواریم که این مطلب توانسته باشد در انتخاب شما مثمر ثمر واقع شود ، برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دکوراسیون و متریال های مصرفی در این حوزه با بخش مقالات در وب سایت گروه صنعتی و بازرگانی شفیق همراه باشید.