بهترین جنس کابینت زیر سینک

اگر به دنبال بهترین جنس کابینت زیر سینک برای آشپزخانه خود هستید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید . جمله معروفی وجود دارد که اکثرا آن را شنیده اند، میگویند آشپزخانه قلب ❤ خانه است .این جمله نشان از اهمیت بالای آشپزخانه و جایگاه بخصوص این مکان دارد ، به نظر شما چرا چنین تعبیری برای این مکان به کار برده شده است؟ شاید اصلی ترین دلیل این باشد که آشپزخانه مکانی برای پخت و پز و آماده سازی غذای روزانه است و یک آشپزخانه ایده آل می تواند نقش بسیار مهمی در شکل گیری و چگونگی رشد خانواده داشته باشد.

کاربرد ورق فومیزه

 چه مسائلی در محیط آشپزخانه بیشتر مورد توجه است ؟

اصلی ترین مواردی که در یک آشپزخانه ایده آل باید مد نظر قرار بگیرد چیدمان این مکان است ، جایگذاری اسباب و وسیله های مرتبط در جای خود فعالیت در آشپزخانه را راحت تر و چه بسا لذت بخش  تر می کند. اجاق گاز ، سینک ظرفشویی و کابینت آشپزخانه  از جمله اصلی ترین وسایلی هستند که اکثر مردم برای تهیه آنها نهایت دقت را به کار میبرند چرا که در روند فعالیت  در آشپزخانه تاثیر مستقیم دارد. از ظاهر و زیبایی این وسایل که بگذریم کیفیت این اجناس در مرحله اول اهمیت قرار می گیرد. جدا از اجاق گاز و سینک ظرفشویی که با کمی تحقیق درباره برند تولید کننده می توان به درجه کیفی آن پی برد باید اعتراف کرد کابینت آشپزخانه همیشه برای ایرانیان معضل بزرگی بوده .

محتوا پیشنهادی : برای اطلاعات بیشتر برای ساخت کابینت pvc کلیک کنید.

چرا کابینت آشپزخانه برای ایرانیان معضل بزرگی است ؟

سال‌هاست کابینت بخش جدایی ناپذیر آشپزخانه شده و عموماً آشپزخانه با کابینت قابل تصور است، طرح و متریال ساخت کابینت در طول سالهای اخیر با توجه به سبک و ایده های مختلف دستخوش تغییرات زیادی شده. اگر بخواهیم دقیق تر به انواع کابینت نگاهی بیاندازیم، کابینت های فلزی در برخی از خانه های قدیمی  همچنان یافت میشود، کمی جلوتر بیاییم کابینت ام دی اف را مشاهده میکنیم که به نسبت طول عمر یک کابینت خوب نمی توان آنها را فرسوده تلقی کرد، کابینت های هایگلاس و ممبران هم از جدیدترین نسل کابینت های آشپزخانه هستند که از حق نگذریم جان تازه‌ای به فضای خانه و آشپزخانه داده اند. با توجه به اهمیت وجود کابینت آشپزخانه می توانیم به این نتیجه برسیم ، هزینه زیادی که ساخت کابینت به صاحبخانه تحمیل می کند انتظار طول عمر بالایی  را هم از کابینت ایجاد میکند استفاده از ورق یراق آلات کابینت و لولا آرام بند مناسب اصلی ترین نکات در ساخت کابینت با کیفیت است .

ساخت و نصب کابینت برای صاحبخانه همیشه هزینه زیادی را به همراه دارد و طبیعتا مصرف کننده هم  انتظار این را دارد که سالیان سال کابینت‌ها با کیفیت قابل قبولی مورد استفاده قرار بگیرند. استفاده از متریال مناسب در ساخت کابینت یکی از اصلی ترین نکات و شاید یکی از نکات حائز اهمیت است که در طول عمر کابینت آشپزخانه موثر است . در سالهای اخیر متریالهای مختلف با الهام گیری از طرحهای متنوع برای روح بخشیدن به محیط آشپزخانه و همچنین کاربری آسانتر از این مکان به کار گرفته شده اما همیشه نقاط ضعفی بوده که قابل تامل است .

محتوا پیشنهادی : متریال چیست ؟

کاربرد ورق فومیزه

استفاده از ورق ضد آب در کابینت زیر سینک ظرفشویی

در گذشته که کابینت ها فلزی بودند و  به مرور زمان زیر سینک ظرفشویی دچار زنگ زدگی و پوسیدگی می شد و شاهد مناظر نه چندان جالبی بودیم،  با ورود کابینت های چوبی از جمله ام دی اف این مشکل حل که نشد بلکه علاوه بر پوسیدگی کابینت زیر سینک شاهد رشد قارچ  و کپک در این ناحیه  هم بودیم که بوی بدی را هم در ساختمان ایجاد می‌کرد .

ورق های فومیزه با قابلیت ضد آب بودن تنها راه حل دائمی این مشکل  است ، فومیزه با خاصیت ضد آب ، ضد قارچ و باکتری و آنتی باکتریال بودن یک انتخاب صحیح برای ساخت کابینت زیر سینک ظرفشویی است ، تجربه نشان داده در طول سال هایی که تولید کنندگان کابینت آشپزخانه از فومیزه جهت تولید کابینت زیر سینک ظرفشویی استفاده کردند نتایج  مطلوبی بدست آوردند و بر این عقیده هستند که این کار باعث سلامت سایر سطوح همجوار با کابینت زیر سینک ظرفشویی هم میشود ،همچنین 100% باعث مصون ماندن سایر بخش ها از آب و رطوبت هم هست .

کاربرد ورق فومیزه

نباید فراموش کرد که آشپزخانه و سینک ظرفشویی محل آبریزی و شستشو است و رطوبت هم میانه خوبی با چوب و مصنوعات چوبی ندارد، آیا باید با این مسئله کنار بیاییم که بعد از مدتی هزینه ساخت کابینت آشپزخانه از بین میرود ؟ آیا بخش زیر سینک کابینت دچار پوسیدگی و دفرمه شدن و ایجاد قارچ و کپک می شود و پس از مدتی صاحبخانه را دچار مشکل می کند؟  پاسخ واضح و مبرهن است  ، اگر کابینت زیر سینک از فلز ،ورق ام دی اف ، ملامین و چوب باشد پاسخ مثبت است و متاسفانه تمام این اتفاق ها برای کابینت زیر سینک خواهد افتاد.

مقاله مشابه : کپک چیست و چرا در ورق های MDF ایجاد میشود؟

اگر به کابینت های قدیمی تر  از نوع فلزی نگاهی بیاندازیم با مشاهده زنگ زدگی و پوسیدگی  محل زیر سینک این کابینت ها به کل از آن نا امید میشوید. چاره کار چیست ؟ چه باید کرد تا پس از مدتی کابینت آشپزخانه و به خصوص کابینت زیر سینک دچار مشکل نشود ؟

بهترین جنس کابینت زیر سینک

بهترین جنس کابینت زیر سینک ظرفشویی چیست ؟

گفتیم  کابینت زیر سینک از جنس ام دی اف و مصنوعات چوبی بعد از مدتی مشکلاتی را برای صاحبخانه به وجود می‌آورد و ما اینجا به دنبال راه چاره ای برای رفع این مشکل هستیم. چه باید کرد که پس از مدتی مجبور نباشیم دست به تعمیرات و بازسازی کابینت آشپزخانه بزنیم ؟

چاره کار بسیار ساده است و می توان گفت استفاده از ورق پی وی سی برای کابینت زیر سینک بهترین و کاربردی ترین پیشنهاد برای رفع این مشکل است، ورق فومیزه با خاصیت ضد آب بودن اصلی ترین دغدغه برای ساخت کابینت آشپزخانه را برطرف می کند و با عدم رشد قارچ و باکتری در ورق فومیزه اطمینان خاطر را برای مصرف کننده حاصل خواهد کرد که دیگر لازم نیست بوی تعفن زیر سینک ظرفشویی را تحمل کند .

این ورق به راحتی برش میخورد، پیچ خوری خوبی دارد، قابلیت رنگ آمیزی دارد، در ضخامت های مختلف به راحتی یافت میشود و به طور کل میتوان گفت طراح و مجری کابینت آشپزخانه را برای به کار بردن در کابینت آشپزخانه به زحمت نمی‌اندازد.تمام این مسائل باعث شده تا در چند سال اخیر استفاده از ورق فومیزه بسیار زیاد شود و تقریباً تمام کابینت سازان از این محصول کاربردی استفاده کنند.

محتوا پیشنهادی : برای مشاهده روشویی پی وی سی کلیک کنید.

 آیا برای زیر سینک ظرفشویی می توان متریالی غیر از فومیزه  استفاده کرد  ؟

با توجه به موارد ذکر شده یک سوال  دیگر را هم باید پاسخ دهیم، آیا برای زیر سینک ظرفشویی میتوانیم از متریالی غیر از فومیزه استقاده کرد ؟ بهترین جنس کابینت زیر سینک چه چیز دیگری میتواند باشد ؟ تحقیقات انجام شده و تجربیات کسب شده این نکته را گوشزد می‌کند که تمام متریال هایی که می توانستند برای کابینت زیر سینک استفاده شوند امتحان خود را پس دادند ،  کابینت های فلزی ، چوبی ، ملامین ، ام دی اف و انواع آن همه این موارد را کم یا زیاد به ما ثابت کردند که برای استفاده مد نظر قابل اطمینان نیستند ضمن این که که تمام موارد عنوان شده اختلاف قیمتی با فومیزه ندارند پس صرفه اقتصادی هم ندارند و با اطمینان می توانیم بگوییم تا به امروز هیچ متریالی غیر از فومیزه  نمی تواند پاسخگوی اعتماد سازنده کابینت برای بخش کابینت زیر سینک باشد .

بهترین جنس کابینت زیر سینک

سخن آخر

خب تا اینجا دریافتین بهترین جنس کابینت زیر سینک چیست علیرغم تنوع بالای متریال در بازار و با توجه به گستردگی اطلاعات در حوزه دکوراسیون می‌توان به این نتیجه رسید که هر آنچه که امروز در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه میبینیم حاصل به روزترین طراحی کابینت با قابلیت اجرا در سطح کشور است و با توجه به این سطح گردش اطلاعات و به روزرسانی ها تا بحال اطلاعاتی مبنی بر وجود متریالی برتر فومیزه برای استفاده در زیر سینک ظرفشویی معرفی نشده ( البته شاید در آینده شاهد ورود محصول جدیدی باشیم) اما در حال حاضر فومیزه قوی ترین و قابل اطمینان ترین تصمیم برای استفاده در کابینت زیر سینک ظرفشویی است و ما مفتخریم در شفیق با اتکا به علم روز و دانش متخصصین ایرانی فومیزه ایی با کیفیت تولید کنیم که آرامش خاطر را به مصرف کننده هدیه میدهد.