معرفی ابزار آلات برش چوب و پی وی سی فومیزه

در این مقاله قصد داریم انواع ابزارآلات برش فومیزه و پی وی سی را معرفی کنیم : استفاده های محصولات پلیمری در ساخت و ساز  و صنعت روز به روز بیشتر می شود و در این میان فومیزه سهم بسزایی در این بازار مصرف ایفا می کند، اکثر خریداران ورق های فومیزه نجاران و تولید کنندگان کابینت آشپزخانه و کابینت روشویی هستند، تولید کنندگان اکسسوری هایی مثل شلف و گلدان هم بخش دیگری از این بازار را تشکیل می‌دهند.

محصول پیشنهادی : برای مشاهده روشویی پی وی سی کلیک کنید.

انواع ابزارآلات برش فومیزه و..

برش‌های ورق ها یک مقوله اساسی در شیوه به کارگیری این محصول است، هر شغلی به فراخور زمینه مصرف، ابزار های برش متفاوتی دارد و ما در این مطلب به تعدادی از ابزارهای رایج جهت برش چوب ، ام دی اف و پی وی سی می پردازیم.

دستگاه برش دورکن

دستگاه برش دورکن یکی از متداول ترین و پرکاربردترین دستگاه های برش در صنف چوب و مصنوعات چوبی و پی وی سی است که با قابلیت برش های کوچک، بزرگ و خیلی بزرگ با برش های ساده و زاویه دار توانسته جای مناسبی در میان تولیدی های مرتبط برای خود دست و پا کند. برش دقیق و سریع، عملکرد ساده و بدون نیاز به مهارت خاص اپراتور، استهلاک پایین و ارائه در دون وع دستی و اتوماتیک این دستگاه را به یکی از پر کاربرد ترین ها تبدیل کرده است.

ابزارآلات برش فومیزه دستگاه برش دورکن

دستگاه پانل بر یا کات

دستگاه پانل بر یا کات یکی از ماشین آلات سنگین برش چوب و مصنوعات چوبی و pvc است که بیشتر در کارخانجات مرتبط  که نیاز به برش تعداد و دقت بالا دارند یافت میشود. بطور کلی می‌توان گفت که پانل بر همان کار  دورکن را انجام می دهد با این تفاوت که پانل بر یا کات دقت بسیار بالاتری در برش دارد و برای کار تیراژ بالا بسیار مناسب تر است.

با این دستگاه می توان پانل بزرگ را به ابعادهای کوچکتری برش بزنیم، در برخی از مدل های این دستگاه امکان تغییر برش و جداسازی به صورت اتوماتیک صورت می گیرد و این مزیت بسیار بزرگی است برای شرکت هایی که در روند کاری نیاز به برش هایی با تیراژ بالا دارند.

ابزارآلات برش فومیزه دستگاه پانل بر یا کات

دستگاه سی ان سی

این دستگاه یک فرز صنعتی است که با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری کنترل و هدایت می شود و دخالت دست و نیروی انسانی در ایجاد و برش و حک بر روی قطعه کار را به حداقل می رساند. برش در شکل های مختلف از برجسته ترین ویژگی های این دستگاه است، برش چوب و ام دی اف و فومیزه توسط این دستگاه به ایجاد خلاقیت و ارائه طرح های متنوع کمک شایانی به صنعت دکوراسیون کرده است، تولید شلف از ورق های پی وی سی فومیزه بدون برش های این دستگاه تقریباً غیر ممکن است چرا که دقت بالا در ایجاد طرح دلخواه از ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه است که آن را شهره کرده است.

دستگاه سی ان سی انواع مختلف دارد و به لحاظ ابعاد و توان و نوع کارایی در نمونه های مختلف یافت میشود و باید گفت دستگاه های سی ان سی یکی از پیشنهادات خوب برای تولیدی های مرتبط با چوب و فومیزه است که دقت و سلیقه و تنوع را سرلوحه کار خود قرار می دهند.

دستگاه سی ان سی یکی از ابزارآلات برش فومیزه و پی وی سی

اره فارسی بر

در کابینت سازی برش های زاویه دار کاربرد های فراوانی دارند و می‌توان گفت بخش جدایی ناپذیر در ساخت است برش های زاویه دار توسط اره فارسی بر دیسکی صورت می‌گیرد بر خلاف دستگاه های پانل بر و دور کن این اره محدودیت ابعاد در برش دارد و بنا به نوع صفحه برش و نوع دستگاه ، اندازه های متفاوتی را می توان برش داد. اما به طور کلی این اره مناسب برای برش های موردی است . کار با اره به صورت دستی صورت میگیرد و توصیه می‌شود بدون تجهیزات ایمنی مناسب و حتی نداشتن مهارت کافی از اره استفاده نشود.

محتوای پیشنهادی : برای اطلاعات درباره ورق بین کابینتی کلیک کنید.

اره فارسی بر ، ابزارآلات برش فومیزه

اره عمود بر

یکی از ابزار های متداول برش چوب اره عمود بر یا اره چکشی است، اره عمود بر از موتور پرقدرتی تغذیه  می‌شود که نیروی گشتاور آن به تیغه عمودی منتقل می‌شود که به عمق قطعه کار نفوذ میکند و باعث برش آن می شود کار کردن با این اره نیازمند مهارت است چرا که امکان چرخش از مسیر برش در این راه وجود دارد و علاوه بر آن در صورت رعایت نکردن اصول ایمنی در حین کار می تواند به اپراتور برش آسیب بزند .اصولاً اره های عمود بر پر قدرت هستند و طول عمر بالایی دارند استفاده آنها در بین تابلوساز ها برای برش فومیزه بسیار رایج و پرکاربرد است.

ابزارآلات برش فومیزه اره عمود بر 

اره دیسکی

یکی دیگر از ابزارآلات برش فومیزه، پی وی سی و چوب اره دیسکی است که از ابزارهای کاربردی نجاران است که در دو نوع کارگاهی و پرتابل مورد استفاده قرار می گیرد همانطور که از اسم این اره مشخص است صفحه برش آن به صورت دیسک است. نیروی محرک موتور آن از طریق دیسک به صورت دورانی به قطعه کار منتقل و باعث برش می شود. سرعت بالای این صفحه باعث می شود نیروی کمی برای برش نیاز باشد.

جهت برش توسط این اره اپراتور نیمه ماهر نیاز است چرا که عدم رعایت اصول ایمنی و یا نبود مهارت لازم منجر به آسیب دیدگی اپراتور یا قطعه کار خواهد شد، برش آسان با قدرت و طول عمر بالا باعث شده تا استفاده از این اره در میان نجاران و سازندگان کابینت رواج زیادی داشته باشد.

محتوای پیشنهادی : برای آشنایی 0 تا 100 با لترون کلیک کنید.

اره دیسکی 

اره دستی

همیشه در کنار شغل نجاری تصویر یک اره دستی در ذهن ما تداعی میشود، اره های دستی که برای برش چوب به کار برده می شوند از قدیمی ترین ابزار های نجاری هستند و می توان گفت قدرت و طول عمر بالایی دارند. اره دستی یکی از اصلی ترین ابزار های نجاری به حساب می آید این اره برای برش چوب و فومیزه ابزار مناسبی است اما به دلیل صرف انرژی زیاد و زمان بر بودن برش و با توجه به وجود ماشین آلات جدید کم کم به فراموشی سپرده شده است و بیشتر کاربرد خانگی پیدا کرده است.

اره دستی

اره کمانی

یکی دیگر از ابزارآلات برش فومیزه اره کمانی است که نوعی اره دستی میباشد که تیغه آن قابل تعویض است و به دلیل ساختاری که دارد نسبت به اره دستی به هنگام برش انرژی کمتری صرف میشود، این اره بر خلاف اره دستی که چوب و ام دی اف فومیزه را میتواند برش بزنند علاوه بر آن ، پلکسی گلاس و لوله های پلی اتیلن و لوله های گالوانیزه را هم می تواند برش بزند. اولویت استفاده در این اره مثل اره دستی تحت‌الشعاع تجهیزات مدرن برش قرار گرفته و درکارگاه های بزرگ و کارخانجات مرتبط با صنایع چوب مورد استفاده قرار نمی گیرد و صرفا مصرف خانگی یا کارگاهی دارد.

اره کمانی

کلام آخر

با توجه به مطالب بیان شده و مطرح کردن رایج ترین ابزارآلات برش فومیزه و روش های برش چوب ، ام دی اف، ملامین و فومیزه به نظر می‌رسد که برش این متریال ها خود به صنعت مکمل در تولید و عرضه مصنوعات چوبی و کابینت سازی بدل شده و امروز کمتر کارگاهی یا کارخانه تولیدی را می توان یافت که از این امکانات بهره نبرند. در این مطلب سعی شده تا مرور کوتاهی داشته باشیم بر شیوه های برش در صنعت چوب و فومیزه، با مراجعه به بخش مقالات در سایت گروه صنعتی و بازرگانی شفیق توانید از سایر مقالات تخصصی این حوزه دیدن فرمایید.

خرید فومیزه با کیفیت در اصفهان